01 heinäkuuta 2008

Kangaskasseja


Eilen oli vapaapäivä nro 2 enkä oikein tiennyt mitä tekisin. Neulominen ei jostain syystä nyt kutsu minua, joten päätin ryhtyä ompelemaan. Tunikan jatko odottelee edelleen lankaa ja vetoketjua (= palkkapäivää), joten päätin ommella jämäkankaista kasseja. Niitä voisi sitten antaa lahjaksi, tai lahjojen mukana jos yllättävä tarve vaatii.

Ehdin päivän aikana tehdä kaksi kassia. Aika uskomatonta miten kauan aikaa voi mennä kahteen kassiin. Olen nysväämisen mestari. Mutta mulla oli kivaa, jämäpaloja tuli käytettyä, hiki nousi pintaan, alalanka loppui aina viime senteillä, ompelukone v**uili tasaisin väliajoin, ruskeakin lanka loppui ja kaikkea muuta ompeluun kuuluvaa, olin jälkeeni tyytyväinen.

Ekan kassin malli on suorakulmion saumojen ompelua.
Tokan kassin malli löytyy lehdestä SK 11-12/2007. Siinä on vuorikin.





14 kommenttia:

  1. Ihania laukkuja! Niitä aina tarttee!
    Itku ku mie en tuota ompelua hallitse...

    VastaaPoista
  2. Hyvin ommeltu, hyvä hyvä!
    (olen edelleen vähän katkera ompelulle kyllä.)

    Nauratti tuo alempi kassi. lähinnä siitä syystä että ompelupäivänä mies kysyi että milloin oikein teen sen kassin missä on pidempi ja lyhyempi hihna. Kerran se näki moisen jossain lankakaupassa ja piti suorastaan nerokkaana.

    Nyt se on sille pakkomielle. Pakko näyttää tuo sun upea laukku sille. Varmasti nalkuttaa mulle.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi1/7/08 14:47

    Ihanaa, mä olin just SK:ssa työharjottelussa kun toi kassi tehtiin, ja mä ompelin siihen lehteen sen kassin :) Hauskaa nähdä että joku on ommellu sellasen, toi sun kangas on kiva! Raitakassikin on ihana, tulee mieleen kesä ja mökki!

    VastaaPoista
  4. Kuulostaa ihan mun touhuilta nuo alalangan loppumiset, koneen kiukuttelemiset ja hikoilut. =) Mutta hienoja kasseja kumminkin!

    VastaaPoista
  5. Anonyymi1/7/08 17:39

    Ihana tuo ruskea kassi. Pitänee lähteä kirjastosta etsimään tuo kyseinen lehti, mistä ohje löytyy ja ottaa ohjeesta kopio itselle.

    Ompeluprojekti kuulostaa juuri samalle kuin minun projektit, mutta nuo sinun tekeleet ainakin näyttävät siistiltä päällepäin.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi1/7/08 22:24

    Ruskea kassi on ihana :)
    Mulla on lojunut ompelukone jo viikon esillä keittiössä, vaan enpä ole jaksanut mitään ommella :P Jos huomenna...

    VastaaPoista
  7. tiinaf: kiitos! Ja jos ei itte tartte niin aina voi sipauttaa lahjapakettiin.

    Markka: Eriparikassin nerokkuudesta en tiedä, mutta on se aika komean näköinen solmittuna :)

    tinna: Onpa hauska sattuma, kiva tietää että joku niitä oikeesti niihin kuviin ompeleekin, ettei ne vaan tyhjästä ilmaannu.. !

    Laura L: Ja mä en tajua miten aina kerrasta toiseen voi samat kommervenkit sattua, virheistään ei opi mitään! (Ja kone on mallia "poikaystävän ex-temporeostos Cittarista", ihana kyllä ja rakkaudella hankittu, mutta temppuileva, aiai...)

    Kaisa: Saatat pärjätä ilman kaavaakin kun piirrät vaan sopivan kokoisen U:n ja sille kahvat :) Ekasta kuvasta malli näkyy ihan hyvin, ei se sen kummempi ole. Vuori vaan sisäpuolelle, ja se on siinä.

    VastaaPoista
  8. Aikas vekkuli idea tuossa alemmassa kassissa!

    VastaaPoista
  9. Anonyymi2/7/08 13:26

    Onpa nätit laukut! Tuosta raitaisesta kankaasta tulee kesämökki mieleen :)

    VastaaPoista
  10. Kivat ompelukset.
    Tuo alempi kassi täytyykin kokeilla ommella. Saa vaikka kässypussin ranteeseensa.

    VastaaPoista
  11. Yksinkertainen on totisesti kaunista!

    VastaaPoista
  12. Vau, oon ihan rakastunut tuohon alempaan kassiin. Kangas on aivan täysi kymppi!

    VastaaPoista
  13. mewril: Mullakin on ompelukone keittiössä, ja aina jokatoinen päivä ärsyttää kun se on tiellä, jokatoisena sitten ompelen onnellisena.

    romulus: Vekkuli-idea, ja itseasiassa vaikuttaa jopa ihan toimivalta, sopivan kokoinen nöttönen kädessä heilumassa.

    tess: Munkin mielessä kesämökki sinisestä kassista, ja se taitaakin lähteä eräälle mökkiläiselle lahjaksi..!

    tesa: Ei hullumpi idea!

    Maaru: Aivan! Ehkäpä siinä syy miksi itsekin tykästyin kassin malliin yllättävänkin paljon, olen aina pitänyt yksinkertaisista jutuista joista löytyy jokin pikku "juju".

    jatta: Kangas sopiikin tuohon kassiin paremmin, kuin siihen tarkoitukseen johon sen alunperin ostin.. :S Ja ihastuin kassiin itsekin niin, etten oikein enää tiedä voiko sitä antaa kellekään ;)!

    VastaaPoista
  14. Ihania!!! Ai kun jaksas ottaa tuon ompelukoneen esille.

    Käyppä osallistumassa blogissani arvontaan!

    VastaaPoista

Kiitos kun jätät sanasen!